Tutustu Laatukeskuksen jäsenosioon

Kirjaudu jäsenosioon muokataksesi tietoja tai ostaaksesi verkkokaupasta jäsenhinnalla.

Hei! Voimmeko auttaa? Jätä viesti, niin otamme yhteyttä Sinuun.

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri

Sairaala- ja välinehuollon toimintajärjestelmän nykytilan kartoitus

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri, 2021

Lähtötilanne ja haaste

  • Sisäinen asiakkuus – lääkärit ja hoitajat ovat tukitoiminnon asiakkaita
  • Työn tulos eli siisteystaso vaihtelee
  • Työvoiman vaihtuvuus suurta
  • Mitä pitäisi tehdä, että saadaan yhtenäinen palvelukokemus kaikille asiakkaille?
  • Miten prosessit saadaan yhteneväiseksi?

Ratkaisu

Kahteen osa-alueeseen rakennettiin kehityspolku

  • A) palautteet: Mistä niitä kerätään ja mitä niille tapahtuu? – Miten niitä voidaan hyödyntää oman toiminnan kehittämiseen?
  • B) miten esihenkilöt johtavat (perehdyttäminen, palvelumuotoilu).

Asiakkaan kommentti

Olivat tyytyväisiä ratkaisuun. Seuranta käynnissä, miten ovat vieneet käytäntöön keväällä 2022. 

Yhteistyön tulokset ja hyödyt

Tavoitteena oli löytää kehittämisen tiekartta ja se onnistui.

Toteutustiimi

Excellence Finland, Petri Lehtipuu