Sairaala- ja välinehuollon toimintajärjestelmän nykytilan kartoitus
Pirkanmaan sairaanhoitopiiri, 2021
Lähtötilanne ja haaste
- Sisäinen asiakkuus – lääkärit ja hoitajat ovat tukitoiminnon asiakkaita
- Työn tulos eli siisteystaso vaihtelee
- Työvoiman vaihtuvuus suurta
- Mitä pitäisi tehdä, että saadaan yhtenäinen palvelukokemus kaikille asiakkaille?
- Miten prosessit saadaan yhteneväiseksi?
Ratkaisu
Kahteen osa-alueeseen rakennettiin kehityspolku
- A) palautteet: Mistä niitä kerätään ja mitä niille tapahtuu? – Miten niitä voidaan hyödyntää oman toiminnan kehittämiseen?
- B) miten esihenkilöt johtavat (perehdyttäminen, palvelumuotoilu).
Asiakkaan kommentti
Olivat tyytyväisiä ratkaisuun. Seuranta käynnissä, miten ovat vieneet käytäntöön keväällä 2022.
Yhteistyön tulokset ja hyödyt
Tavoitteena oli löytää kehittämisen tiekartta ja se onnistui.
Toteutustiimi
Excellence Finland, Petri Lehtipuu