Siirry sisältöön

Kaikki vuoden 2025 koulutukset -25 %! Päättäville jäsenille 10 % lisäalennus! Alennus lasketaan kassalla. Katso ehdot

Kehittämis- ja laatuasiantuntijan RekryKoulutus Kanta-Hämeessä vastaa kohtaanto-ongelmaan

  • Laadun kehittäminen
  • Julkaistu:

Laatukeskuksen ja Hämeen ELY- ja TE-toimiston yhteinen kehittämis- ja laatuasiantuntijan tehtäviin valmentava RekryKoulutus on täsmävastaus korkeasti koulutettujen osaajien ja heitä etsivien organisaatioiden kohtaanto-ongelmaan. Pandemia-aikana moni ala on joutunut käymään läpi liiketoiminnan jatkuvuuteen liittyviä haasteita, ja monet yritykset ovat kokeneet haasteita myös osaavan henkilöstön rekrytoinneissa. 

Yhdessä Hämeen ELY- ja TE-toimiston kanssa järjestettävä RekryKoulutus valmentaa korkeakoulutettuja työttömiä ja työttömyysuhan alaisia henkilöitä kehittämis- ja laatuasiantuntijan tehtäviin. Koulutus toteutetaan syksyllä 2021.

“Kanta-Hämeen alueen yrityksillä on erinomainen mahdollisuus tarjota työssäoppimispaikka ja rekrytoida sen jälkeen juuri koulutettu osaava kollega kehittämään organisaatiotaan”, kertoo Laatukeskuksen asiakkuusjohtaja Leena Huotari.

“RekryKoulutus on erinomainen tapa kouluttaa osaaja yrityksen palvelukseen. Tämä korostuu aikoina, jolloin rekrytointi on entistä haasteellisempaa. Varsinkin jos tehtävänkuva on uusi, työnantaja ja rekrytoiva pystyvät yhdessä rakentamaan yritykseen sopivan tehtäväkokonaisuuden. Samalla rekrytoitava oppii koulutuksessa koko ajan uutta ja vahvistaa näin aiempaa osaamistaan. Hän tuo uutta osaamista yritykseen. RekryKoulutus on erittäin vähäriskinen ja kustannustehokas tapa yritykselle rekrytoida”, toteaa Hämeen TE-toimiston kasvupalveluiden asiantuntija Jari Lartama.

RekryKoulutus vastaa aidosti työelämän haasteisiin

Vastaavanlainen koulutus järjestettiin syksyllä 2020 Pohjois-Savossa ja tulokset olivat vakuuttavia – kuusi seitsemästä koulutettavasta työllistyi.

Kehittämis- ja laatuasiantuntijan koulutus on toimialariippumaton, joten sen suorittanut henkilö voi toimia yhtä hyvin asiantuntijaorganisaatiossa kuin tuotannollisessa yrityksessä esimerkiksi valmistavassa teollisuudessa, palvelusektorilla, julkisella sektorilla tai sosiaali- ja terveysalan tehtävissä.

Monipuolinen arjen työhön pureutuva kehittämis- ja laatuosaaminen on pitkäaikaisen kilpailukyvyn edellytys. Menestyvälle toiminnalle on keskeistä, että organisaatio pitää osaamisen perustukset kunnossa.

“Laatukeskus on kouluttanut vuosien varrella noin 2000 laatu- ja kehitysasioiden osaajaa suomalaisiin organisaatioihin. RekryKoulutus valmistaa tulevaisuuden haasteiden kohtaamiseen ja kilpailukyvyn parantamiseen. Jokainen organisaatio tarvitsee osaavan kantahenkilöstönsä lisäksi uusia osaajia jatkuvuuden varmistamiseksi. Näin toimintaa on helpompi jatkaa myös haastavina aikoina. Laatu syntyy kaikesta siitä, mitä organisaatiossa tehdään ja miten tehdään”, Huotari summaa.