Siirry sisältöön

Toimitus- ja peruutusehdot

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Laatukeskus Excellence Finland Oy:n ja Suomen Laatuyhdistys Ry:n ylläpitämän verkkokaupan käyttämiseen, sekä palveluntarjoajan verkkokaupassa kulloinkin myymien palvelujen tilaamiseen ja toimittamiseen palveluntarjoajan ja verkkokaupan asiakkaan välillä.

Yleistä

Asiakkaan tulee tutustua näihin sopimusehtoihin huolellisesti ennen palvelun tilaamista tai käyttämistä. Tilaamalla palveluja verkkokaupasta asiakas vakuuttaa tutustuneensa näihin sopimusehtoihin, hyväksyvänsä ne, ja sitoutuvansa noudattamaan niitä.

Verkkokaupan yhteystiedot

Laatukeskus Excellence Finland Oy
Y-tunnus: 0592407-7

Suomen Laatuyhdistys ry
Y-tunnus: 1010570-3

Keilaranta 8, 2. krs
02150 Espoo
info@excellencefinland.fi

Henkilöstön yhteystiedot

Hinnat

Tilaukset veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevien hintojen perusteella. Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR). Kaikki hinnat ilmoitetaan ilman arvonlisäveroa.

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa hintoja milloin tahansa ilman etukäteistä ilmoitusta. Hinnankorotuksia sovelletaan vain tilauksiin, jotka on tehty tällaisten muutosten jälkeen.

Mikäli jonkin palvelun osalta on ilmoitettu hinta, joka on ilmeisen virheellinen niin, että asiakkaan on täytynyt ymmärtää kyseessä olevan kirjoitusvirhe, on kauppa sitova palveluntarjoajaa kohtaan ainoastaan sen aidosta hinnasta.

Toimitusehdot

Voit tilata tuotteita verkkokaupastamme siirtämällä tuotteen ostoskoriin ja lähettämällä tilauksen. Verkkokaupassamme voit maksaa ostoksesi laskulla tai Paytrailin pankki- tai korttimaksuna. Suomen Laatuyhdistyksen jäsenyydet ovat ostettavissa vain laskulla.

Siltä osin kuin asiakkaan tilaama palvelu käsittää palveluntarjoajan tuottamia koulutuksia tai tapahtumia, kunkin tilaisuuden toteutusaikataulu ilmoitetaan kyseessä olevan tilaisuuden verkkosivulla, jonka kautta myös ilmoittautuminen tehdään. Palveluntarjoaja pidättää oikeudet toimitusaikojen muutoksiin ja oikeuden perua palveluita esimerkiksi riittämättömän osallistujamäärän vuoksi.

Annetut toimitusajat ovat arvioita eivätkä sido palveluntarjoajaa.

Asiakkaan tarkastusvelvollisuus

Asiakas on velvollinen tarkastamaan toimitetun palvelun, sekä ilmoittamaan mahdollisista virheistä palveluntarjoajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu, tai se olisi pitänyt havaita. Mikäli asiakas laiminlyö virheestä ilmoittamisen kohtuullisessa ajassa, hän menettää oikeuden vedota palvelun virheeseen.

Osallistujavalinnat

Siltä osin kuin palvelu koskee palveluntarjoajan tuottamia koulutuksia, palveluntarjoaja varaa mahdollisuuden soveltaa koulutuksien osallistujavalinnassa joko ilmoittautumismenettelyyn tai osallistumisvaatimuksiin perustuvaa valintaa.

Ilmoittautumismenettelyä soveltavissa palveluissa osallistuminen vahvistetaan asiakkaalle sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen noin kaksi viikkoa ennen koulutusta.

Osallistumisvaatimuksia sisältävien palveluiden kohdalla palveluntarjoajalla on yksinomainen oikeus valita palveluun asiakkaat, ja osallistuminen vahvistetaan asiakkaalle erikseen ilmoittautumisen käsittelyn jälkeen.

Maksuehdot

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Laskutus

Palvelut laskutetaan yhdessä erässä, ja siltä osin kuin palvelu koskee palveluntarjoajan tuottamia tapahtumia tai koulutuksia, ennen niiden alkua.

Maksuehto on 14 pv netto. Viivästyskorko on korkolain mukainen.

Peruutusehdot

Peruutusehtojen täyttyessä etukäteen maksetut osallistujamaksut palautetaan peruutusehtojen mukaisesti asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Maksukorteilla tehdyt maksut palautetaan pääsääntöisesti samalle maksukortille, jolla maksu on tehty, ellei asiakas muuta ilmoita.

Asiakas voi peruuttaa osallistumisensa tämän tilaamaan palveluun ilmoittamalla peruutuksesta palveluntarjoajalle sähköpostitse. Peruutus osoitetaan yhteyshenkilölle, joka on näkyvissä palvelun verkkosivuilla.

Peruutusilmoitukseen on liitettävä mukaan seuraavat tiedot:

  • Asiakkaan nimi, osoite ja puhelinnumero
  • Pankkitilinumero
  • Kopio palveluntarjoajan tilausvahvistuksesta

Kuluttajalla-asiakkaalla on oikeus peruuttaa osallistumisensa tilaamaansa palveluun ilmoittamalla siitä palveluntarjoajalle 14 päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Kun tilauksen tekemisestä on kulunut 14 päivää, sovelletaan myös kuluttaja-asiakkaisiin samoja peruutusehtoja kuin muihin kuin kuluttaja-asiakkaisiin sovelletaan.

Kuluttaja-asiakkaalla ei kuitenkaan ole yllä mainittua peruuttamisoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä asiakkaan kuluttajansuojalain (38/1978) 6 luvun 15 §:ssä tarkoitetun nimenomaisen pyynnön tai suostumuksen johdosta ja asiakkaalle on ilmoitettu peruuttamisoikeuden puuttumisesta tällaisessa tapauksessa.

Mikäli asiakas peruuttaa osallistumisensa koulutukseen tai tapahtumaan myöhemmin kuin 14 vrk ennen tilaisuuden alkua, veloitetaan asiakkaalta 50 % palvelun hinnasta. Jos peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan asiakkaalta koko palvelun hinta. Jos asiakas on estynyt osallistumasta koulutukseen tai tapahtumaan, hänen organisaationsa voi vaihtaa osallistujaa kuluitta ilmoittamalla siitä palveluntarjoajalle ennen tilaisuuden alkua.

Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä. Ehtojen perusteella palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä mahdollisesti syntyvät erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli asiaa ei saada neuvotteluteitse ratkaistua, ratkaistaan asia ensiasteena Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa.

Kuluttaja-asiakas voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaisusuositusta.

Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3
PL 306
00531 HELSINKI

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme asiakasta olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.